Testem Ekonomu nedávno prošly dvě krajní varianty hybridního pohonu. Nejdříve Peugeot 508 PHEV, který ujede kolem 40 kilometrů na elektřinu ze zásuvky, a poté trpasličí mild-hybridní Suzuki Ignis, kde maličký generátor našetří pár watthodin energie při zpomalení, aby decentně pomohl s dalším rozjezdem.
S novou Hondou Jazz volíme střední cestu, hybrid bez přívlastků. Veškerá energie pochází z benzinu, nicméně spalovací i elektrický motor mají srovnatelný výkon. To je první rozdíl proti Suzuki, kde elektřina dodávala jen 15 procent při rozjezdu.
V čem by měla být výhoda takového rozložení sil? V možnosti co nejvíce energie odkládat stranou a využívat pružně podle potřeby. Účinnost nejnovějších benzinových motorů totiž sice dosahuje až 40 procent, ale jen v úzké výseči křivky. Posláním hybridního pohonu je udržet ho v této výseči pokud možno pořád. I při jízdě s lehkou nohou může běžet na střední hladině a přebytky ukládat do baterie. Do kopce není třeba z něj ždímat maximum, pomůže elektřina. Stejně jako při nejněžnějším piánku, kdy motor úplně ztichne. Při kapacitě baterie 860 watthodin vydrží zticha docela dlouho.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111