Nová hlavní správkyně kasy e-shopu Rohlík.cz Sonia Slavtcheva si v životě prošla těžkým startem i prudkým vzletem. Finanční ředitelka největšího tuzemského on-line supermarketu přišla do Česka v roce 1990 z Bulharska. S manželem i ročním synem utekli před ekonomickými problémy, kterými jejich země procházela. Rok strávili v několika uprchlických táborech. Pak Slavtcheva, která v rodném Bulharsku vystudovala ekonomii a dopravu, získala práci pokladní. Do školy se však opět vrátila, získala titul MBA z Pittsburské univerzity a začala novou kariéru ve finančnictví. Působila ve vrcholovém managementu například GE Money, Home Creditu či pojišťovny Allianz.
Letos v květnu nastoupila do společnosti Rohlík, kde své zkušenosti zúročuje při rozjezdu mezinárodní expanze. "Pracuje se tu naprosto odlišným způsobem, než jaký znám z velkých korporací," říká manažerka, která už půl roku vede finance firmy, jež loni vykázala obrat 4,2 miliardy korun.
Rohlík.cz je firma se silným základem v dopravě, kterou jste vedle ekonomie studovala. Po více než 20 letech jste opustila finanční korporace, jeví se to jako návrat k tomu, co je vám blízké.
Je to tak, ale až tak logicky jsem k tomu nedošla. Rohlík je naplněním mého snu v tom, že se tu hodně učím. Dynamika firmy je úplně jiná, než jsem znala. Také jsem ještě nikdy nepracovala v maloobchodu.
Když je člověk v Česku ve vrcholovém managementu společnosti, která patří do mezinárodní skupiny, má jen málo možností ovlivnit její chod. Většinou jen konáte, co je potřeba. Tady je to jiné a mnohem zajímavější, než když jsem jen nesla odpovědnost.
Proč si vás Rohlík najal?
Je na cestě stát se z ryze české společnosti mezinárodní. Skoro rok jsme v Maďarsku, teď už jsme otevřeli pobočky v Rakousku a Německu a připravujeme se, že na Vánoce spustíme prodej zboží ve Vídni. S expanzí přicházejí i nové úkoly, které předtím nebyly na stole. Jedním z klíčových úkolů, které jsem dostala, je postarat se o financování expanze. Tím, že mám zkušenosti z bankovnictví a pojišťovnictví, vím, co investoři očekávají. V Home Creditu jsem se také účastnila vyjednávání s bankami a investory a měla jsem za úkol obstarat peníze na expanzní plány. Tím teď prochází Rohlík.cz.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



